Teamfight Tactics : quatre nouvelles unités annoncées - Asgard.gg

Teamfight Tactics : quatre nouvelles unités annoncées

Teamfight Tactics : une nouvelle synergie pour une nouvelle méta

Bonjour, stratèges de Teamfight Tactics ! Riot Games a annoncé quatre nouvelles unités pour son Auto Battler, qui partageront et apporteront une nouvelle synergie au jeu : l’Hextech !

C’est donc Camille, Jayce, Jinx et Vi qui ont rejoint les serveurs PBE, avant de passer sur les serveurs live le 14 Août !

Une petite description des unités s’impose !

  • Camille – Class: Blademaster / Tier: 1 / Ability: Hextech Ultimatum – Camille roots and damages her auto-attack target and her abilities will focus this new target.« With the new Bladmaster breaking points, Camille adds both good early and late game to the class. With more bulky targets getting buffed, she should help to focus them down quickly and effectively. »

  • Jayce – Class: Shapeshifter / Tier: 2 / Ability: Thundering Blow & Transform Mercury Cannon – Jayce knocks back a target and then changes to ranged, gaining max attack speed for a few initial attacks.« Jayce will be a good early game disruptor and has a very low mana cost (50) for Shapeshifters. This should help that class get off the ground more quickly and disrupt enemy frontlines in the early game. »

  • Jinx – Class: Gunslinger / Tier: 4 / Ability: Get Excited – Jinx gains attack speed after her first elimination and after her second, she begins dealing AoE damage on auto-attacks.« Jinx will be a high risk/reward champ and has carry potential as she gets more and more excited. With her coming into Gunslingers, expect them to get a major buff in the late game. »

  • Vi – Class: Brawler / Tier: 3 / Ability: Assault and Battery – Vi finds the furthest possible enemy and launches at them, knocking aside all in her path. When she reaches the target, it is knocked up and damage is dealt to it.« Brawlers look to be seriously buffed in the latest patch and this should help even more in that regard. With both Vi and Volibear as 3-cost Brawlers, the class should come on strong in the mid-game. »

Toutes ces nouvelles unités partageront l’origine « Hextech », une nouvelle synergie détaillée juste en-dessous :

L’Hextech

Voici comment fonctionne cette nouvelle synergie pour Teamfight Tactics : Avoir 2/4 unités « Hextech » sur le terrain va désactiver 2/4 équipements sur les unités de votre adversaire en début de combat.

Une synergie qui à première vue semble terriblement efficace, voire « trop forte ». Pas de panique, un employé de Riot, Riot_Mort, a tenu à clarifier l’équilibrage :

Réponse donc le 14 Août sur l’impact qu’auront ces nouvelles unités durant vos parties de Teamfight Tactics !

Bon jeu à tous 😉 

Article écrit par le 02.08.2019

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